Ana Aragão Visits Álvaro Siza Vieira's Studio

Ana Aragão recently had the honor of visiting the studio of acclaimed architect Álvaro Siza Vieira as she embarks on a new collaborative project titled Reinventing Time. This initiative, commissioned by the Cultural Association Casa de Albarraque, brings together a team led by Eduardo Pinto, Frederico Vital Soares, Adriana Hestnes Ferreira, and Daniela Figueiredo, as well as many other distinguished figures from various fields such as architecture, philosophy, art, literature, geography, urbanism, and pedagogy.

Reinventing Time is set to be a unique exploration of temporal and spatial themes, bridging the realms of art and architecture. While details of the project are yet to be revealed, this collaboration offers a unique space where Ana’s artistic insights merge with the architectural mastery and the expertise of other renowned contributors, promising an innovative blend of disciplines. This initial visit to Siza's studio sets an exciting tone for the creative journey ahead, and we are truly eager to see this beautiful project unfold and come to life.

Eduardo Pinto, Ana Aragão, Álvaro Siza, Adriana Hestnes Ferreira, Frederico Vital Soares e Paulo Silva no estúdio do Arquitecto.

Patrícia Azevedo

Patrícia Azevedo Santos (Porto, 1984) é licenciada em Artes Plásticas - Pintura pela Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto, e concluiu o Mestrado em Arte e Design para o Espaço Público pela mesma instituição. Em 2011 iniciou o doutoramento em Arte Pública na Faculdade de Belas Artes da Universidade de Lisboa. Organizou a sua primeira exposição individual, Mobilidade Relativa, em 2007, no ICBAS (Porto). Desde então, participou de exposições individuais e coletivas, contribuiu para periódicos e encontros científicos e desenvolveu pesquisa artística sobre possíveis articulações entre prática artística, espaço público e teorias de democracia. Atualmente desempenha funções de gestão do atelier, gestão de projectos, produção e assessoria criativa no Atelier Ana Aragão.

Próximo
Próximo

Ana Aragão in Tokyo: Exploring New Opportunities in the Japanese Art Market